בעידן הדיגיטלי של היום, יותר מתמיד, הכוח עבר ללקוח

פורסם  באתר איגוד השיווק הישראלי בשיתוף עם דה מרקר ב-23.01.11

 
"בעידן הדיגיטלי של היום, יותר מתמיד, הכוח עבר ללקוח"
 
כנס איגוד השיווק 2011 התחיל בסימן הדיגיטל, שהוכתר כאחד הדברים החשובים, אם לא החשוב ביותר, שקרה בתחום השיווק בשנה האחרונה.
"בעידן הדיגיטלי של היום, יותר מתמיד, הכוח עבר ללקוח", פתח אבי זיתן, יועץ שיווק ואסטרטגיה וחבר הנהלת איגוד השיווק הישראלי, את הכנס.
 
"כללי המשחק השתנו בעקבות תמורות טכנולוגיות, רשתות חברתיות והדיגיטל, והנגזרת המשמעותית ביותר של מהלך זה היא העוצמה שהלקוח כיום מחזיק", הסביר. לדבריו, "הייתה לנו שנה שיווקית מאוד עמוסה - עם טכנולוגיה שמתפתחת בקצב מדהים ודוחפת אותנו למקומות חדשים, מודלים עסקיים חדשים והזדמנויות אדירות דוגמת גרופון שנרכשה ע"י גרופר, מהלכים שיווקיים מרשימים, כמו להעביר את דביר והפרויקט החברתי של אורנג', שכולנו יכולים ללמוד מהם המון ובוודאי יפרנסו מרצים לשיווק".
כיום, לדבריו, יותר מאי פעם "הלקוח הוא הקובע": הוא משתף, מחליט, מגדיר, בודק, משווה, משוחח, וחכם מבעבר. בנוסף, יש לו נתונים אינסופיים בקצה האצבעות והוא יודע להשתמש בהם בתבונה.
"אנו עוברים לניהול מותגים אחר, כזה שערכי המותג נקבעים על ידי הלקוח ולא רק על ידי אנשי השיווק", מסר.
הדרך להתמודד לדבריו עם חוקי השיווק שהשתנו, היא שמנהלי השיווק יחזרו לכלים הבסיסיים של השיווק. כלומר, להתקרב ללקוח, להבין כיצד מספקים אותו, כיצד עונים על צרכים לא מסופקים ומייצרים שינוי אמיתי. "מנהלי השיווק צריכים לבדוק האם הבינו שהעולם משתנה, ושסיסמאות שיווקיות ריקות מתוכן לא מחזיקות מעמד בעידן האונליין. שלל הזדמנויות חדשות נמצאות שם בחוץ עבורנו. בואו נחזור לאמיתות הבסיסיות".
 
 
15 April 2013