האוקיינוס הכחול של LAKA

כחלק מהטיפוח היומיומי של נשים, יש לקחת בחשבון מעת לעת את טיפולי הפדיקור והמניקור. פעם בשבוע אני שומע את אישתי מנסה לתאם את הפעולה "המסובכת"- המניקור השבועי.  ואיך לא? כשיש לך 4 ילדים ומשרה מלאה, שעה לטיפוח אישי דורשת קונסטרוקציה שלמה הכוללת: קביעת פגישה/ מציאת בייביסיטר/ ביטול פגישות/ יציאה מוקדמת מהמשרד- בקיצור משימה בלתי אפשרית!

 
ב-2004  הציגו צמד חוקרים מאוניברסיטת אינסייד קים ומאובורן אסטרטגיה מהפכנית בשם אוקיינוס כחול. השיטה מהווה אנלוגיה לתיאור שוק פוטנציאלי רחב ועמוק, שטרם התגלה. האוקיינוס הכחול מבטא יציאה מהתחרות היומיומית מול המתחרים ויצירת ביקוש חדש, באופן היוצר חדשנות ערך מחד והפחתת עלויות לארגון מאידך. שתי הפעולות צריכות לקרות יחד.
 
רשת LAKA, הוקמה לפני כ-3 שנים, במטרה לתת מענה לצורך והרצון למראה מטופח ואופנתי, במקביל למחסור בזמן של העידן הנוכחי. המוצר שאותו העניקה הרשת הינו מוצר ייחודי בארץ "מניקור/ פדיקור אקספרס"- מניקור או פדיקור ברבע שעה בלבד, ללא צורך בקביעת תור מראש. 
 
סניפי הרשת הוקמו כביתנים פתוחים (open space) במיקומים מרכזיים בקניונים. הביתנים חולקו לעמדות של מניקור ועמדות של פדיקור, תוך שמירה על אינטימיות הלקוחות. העמדות אוישו על ידי נשות מקצוע מיומנות שהעניקו ללקוחות טיפול מהיר לשביעות רצונן על פי בקשתן האישית. בנוסף, הרשת פיתחה מגוון מוצרים תחת private label כגון לקים, פצירות, אציטונים ועוד.
 
רשת LAKA נחלה הצלחה ובשנה האחרונה הוכפלו מספר הסניפים בארץ מ-7 סניפים ל-14 סניפים. כמות המבקרות החודשית ברשת הוכפלה ועומדת על כ- 20,000 לקוחות בחודש שמגיעות לעשות טיפול מניקור וכמות הלקים הנמכרת ברשת היא למעלה מ-10,000 יחידות בחודש.
 
הקונספט של LAKA היה ראשוני בישראל ושינה את שוק המניקור בארץ. היכולת לפתור לנשים את בעיית הזמן, תוך שילוב הפדיקור/ המניקור בסיבוב הקניות שלהם בקניון, היווה פתרון מושלם עבור קהל היעד. פתרון זה הינו "אוקיינוס כחול", שכן נוצר ביקוש בקרב נשים שלא מוצאות את הזמן בתוך הטירוף היומיומי לקבוע תור ולגשת לקוסמטיקאית לטיפול מניקור/ פדיקור ו- LAKA הוא המוצר המושלם עבורן.
 
עד לכניסתה של LAKA, לא היה מותג המזוהה עם שוק זה בארץ. השוק נשלט על ידי קוסמטיקאיות ומכוני יופי שלא מותגו או ביצעו עבודה שיווקית נכונה ומסודרת. המהלך של LAKA, מעיד על כך שגם בשוק שנחשב רווי וקיים כבר מספר שנים טובות בארץ, ניתן לייצר מוצר חדשני ומהיר שעונה יותר מהכל על בצורך המשמעותי ביותר של המאה ה-21 והוא המחסור הגדול שלנו בזמן . ברוך שלא עשני אישה – כבר אמרתי? 

 

10 April 2013