הבריאות היא לכולם

פורסם באתר גלובס ב-24.11.10

 
אוסף סלבריטאים כפרזנטורים וההבטחה לאיכות חיים מסייעים לעדן טבע מרקט להתקדם אל המגרש של הסופרים הגדולים
 
בזמן האחרון גיליתי עניין מטריד. מתברר שאני לא אוכל מספיק בריא. עובדה, בשבועות האחרונים אי אפשר להתחמק ממאות ואולי אלפי ידוענים שהתחילו לאכול בריא והסופרמרקט שלהם זה עדן טבע מרקט. מאחר ובחטאי אני קונה בסופרמרקט אחר, התחלתי לשאול את עצמי, אולי גם אני צריך להתחיל לאכול בריא? 
בעשור האחרון ניכרת בעולם מגמה של איכות חיים, המוצאת ביטוי גם בדברים שאנחנו מרשים או לא מרשים לעצמנו להכניס לפה. המודעות לרכיבי המזון ולהשפעתם על בריאתנו, הופכת למרכזית ומשמעותית יותר.
באחרונה נדמה שכולנו מוצאים את עצמנו בודקים את אריזות המוצרים, הרכיבים התזונתיים והערך הקלורי שלהם, מתוך אמונה שבדרך זו אנו שומרים ומגנים על עצמנו.
 

המחיר הוא לא הכל

את השפע החדש במוצרים טבעיים ובריאים מנצלת רשת עדן טבע מרקט ומביאה לצרכן הישראלי פלטפורמת ריטייל רחבה, שלוקחת בעלות על עולם הבריאות.
 
בעוד התחרות בשוק הסופרמרקטים בישראל מתמקדת בתפיסת המחיר (רוב השחקנים בקטגוריה לא יצרו לעצמם ערכים משמעותיים נוספים), בעדן טבע מרקט בחרו בדרך שונה והחליטו להתמקד באיכויות המוצר. וכאן נולד סיפור חדש בעולם הסופרמרקטים בישראל - רשת שמדברת בגובה העיניים על ערכים כמו בריאות, תזונה נכונה ואורח חיים נכון.
 
הקמפיין האחרון של הרשת שם דגש על מיצוב הרשת כסופרמרקט מן המניין, אבל עם ערך מוסף ייחודי - אצלה אוכלים בריא. בקמפיין נעשה שימוש בסימן וי, אשר לקוח מהשפה החזותית ומעביר את התחושה שהלקוח עשה את הדבר הנכון ברכישת מוצרים בריאים לו ולמשפחתו. כדי לחזק את התחושה הזו, שולבה בקמפיין נבחרת פרזנטורים.
 
השימוש במספר רב של פרזנטורים מבטיח אהדה והזדהות בקרב קהלים רחבים ומצמצם את הסיכון בהסתייגות מפרזנטור ספציפי. בנוסף, השימוש בנבחרת פרזנטורים יוצר תחושה של טרנד, של מהלך רחב וסוחף. התשדירים הקצרים יוצרים רפיטיציה ועוזרים להטמיע את המסר.
 
מבחינה אסטרטגית, נראה כי הרשת ביצעה קפיצת דרך, מחנות טבע לסופרמרקט המתחרה במגרש של הגדולים. אם פעם חשבתי שמדובר בחנות טבע גדולה המתאימה לטבעונים, צמחונים ושאר ירקות, באה עדן טבע מרקט, מנכסת לעצמה את עולם הבריאות, מבהירה שמדובר בסופרמרקט לכל דבר וממצבת את עולם האוכל הבריא (ואת עצמה כמובן) בלב הקונצנזוס, לא עוד אוכל לנישה, אוכל לכולם.
 
רשת עדן טבע מרקט שברה למעשה את המוסכמות בקטגוריה ויצרה בידול משאר הסופרמרקטים, שמתמקדים במהלכי מחיר ולא במוצרים עצמם.
 
ומתברר שהצרכן אוהב את זה.
 
רף המכירות של חנויות הרשת נמצא במגמת עלייה קבועה והחנויות מתבססות באזורי המחייה שלהם כמובילות בתחום המזון הבריא וחווית הקניה ומושכות קהלים שוחרי בריאות, קולינריה ואיכות חיים. ההתמקדות במוצר ובערך הבריאותי שלו ויצירת חווית קנייה נעימה בחנויות, הולמת את המגמה הבריאותית בחיינו וגורמת לצרכנים להסתכל לא רק על שורת המחיר, אלא גם על הערך התזונתי של המזון שהם אוכלים.
 
אם עדן טבע מרקט תשכיל לתמוך בהבטחה הפרסומית שלה בפועל, במוצרים בשירותים, בהבטחה רחבה יותר של "ללא חומרי הדברה", מוצרים אורגניים וכו', אזי יש לענקי קמעונאות המזון המתחרים סיבה בריאה לדאגה.
 
15 April 2013