המוניות מעבירות להילוך סלולרי

פורסם  באתר איגוד השיווק ב-12.9.12
 
כנראה שהאפליקציה של Get Taxi ענתה על צורך של אנשים רבים, שכן היא נמנית על 10 האפליקציות הישראליות המצליחות בעולם עם מאות אלפי הורדות, וחצי שנה לאחר ההשקה היא הפכה לתחנת המוניות הגדולה בישראל
 

שגרת היום יום שלי כוללת נסיעות רבות. לאחרונה, בעיקר בעקבות עליית מחירי הדלק, הגעתי למסקנה שהזמן שבו אני נוהג והמשאבים שאני משקיע בנהיגה מהווים בזבוז מטורף, ושניתן יהיה לחסוך בדרך פשוטה - מוניות. אבל הניסיון המר שלי עם מוניות בעבר, החזיר אותי אל מאחורי ההגה. בכל פעם שרציתי להשיג מונית, לקח לי זמן רב להשיג את תחנת המוניות בטלפון, או לחלופין לנסות לתפוס מונית ברחוב. התפישה שלי השתנתה שהתוודעתי לראשונה לאפליקציה הסלולרית Get Taxi.

מוניות הן לא דבר חדש. הן קיימות כבר מהמאה ה-17 - אז כרכרות רתומות לסוסים שימשו כמוניות. המונית הממונעת הצהובה הראשונה הופיעה בגרמניה בשנת 1987. תיפעול המוניות תפס תאוצה עם המצאת הווקי טוקי בסוף שנות ה- 40 ומאז, המונית היא כלי רכב נפוץ המשרת מיליונים ברחבי העולם מדי יום.

וכשכבר חשבנו שאין מה לחדש בתחום, נולדה ב-2010 האפליקציה Get Taxi, על ידי שני יזמים צעירים - רועי מור ושחר וייסר (סמירין) שמטרתם הייתה לחולל מהפכה בשוק המוניות. האפליקציה, המתבססת על "שירות מבוסס מיקום", מאפשרת להזמין מונית על פי מיקום, תוך איתור המונית הקרובה. בתוך חצי דקה - מתקבלת מפה עם מיקומו של הנהג שנענה לקריאה ופרטים עליו (מיקומו, שמו, מספר הטלפון האישי ועוד). בסוף הנסיעה ניתן לדרג את השירות שניתן על ידי הנהג. בסוף כל חודש החברה מסיימת את הקשר עם עשרת הנהגים שקיבלו את הדירוג הנמוך ביותר. האפליקציה מאפשרת לנהל בקרת תשלומים ולשלם באמצעות כרטיס אשראי. אם פעם היעדר מזומנים רגעי היה עלול למנוע מבעדנו לנופף למונית, get taxi מקלה גם על העניין הזה. האפליקציה, הושקה בשלב הראשון בגוש דן ולאחרונה מופעלת גם בירושלים.

המחשבה השיווקית שמאחורי Get Taxi היא בראש ובראשונה נוחות. לא עוד המתנה באמצע הרחוב למונית שלא מגיעה (לרוב זה בגשם או בחום של 30 מעלות ויותר) או חיפוש אינסופי אחר מונית ריקה שזמינה לאסוף אותנו ולא נמצאת בדרכה לנסיעה אחרת. מעבר לכך, מדובר במהפכה מוצרית אמיתית, כזו שיכולה לשנות את דרכי ההתנהלות שלנו בחיי היומיום. זמן הנסיעה במונית עשוי יכול להיות אפקטיבי עבור אנשי עסקים כמוני - בזמן שמתפנה מנהיגה אני יכול לקבוע / להזיז פגישות, לשוחח עם לקוחות, להתעדכן בכותרות העיתון ואפילו בסטטוסים בפייסבוק. בנוסף, אני חוסך דלק, חיפושי החנייה, תשלום על חניונים ואת האנרגיות שדרושות ממני כנהג.

כנראה שהאפליקציה ענתה על צורך של אנשים רבים, שכן היא נמנית על 10 האפליקציות הישראליות המצליחות בעולם עם מאות אלפי הורדות, וחצי שנה לאחר ההשקה היא הפכה לתחנת המוניות הגדולה בישראל. החברה, מספקת שירותים גם בבריטניה וברוסיה ובקרוב תושק גם בצרפת, בגרמניה, באיטליה, בספרד ובניו- יורק. שם, המוניות של get taxi, יהיו מזוהות - בצבעי צהוב- שחור- לבן עם לוגו החברה עליהן (מה שאסור בארץ). החברה אף גייסה ביוני האחרון 20 מיליון דולר להקמת הפעילות בניו-יורק.

לזה אני קורא מהפכה אמיתית, משנה הרגלי צריכה ומסירה חסמים.

כנראה שהאפליקציה של Get Taxi ענתה על צורך של אנשים רבים, שכן היא נמנית על 10 האפליקציות הישראליות המצליחות בעולם עם מאות אלפי הורדות, וחצי שנה לאחר ההשקה היא הפכה לתחנת המוניות הגדולה בישראל

שגרת היום יום שלי כוללת נסיעות רבות. לאחרונה, בעיקר בעקבות עליית מחירי הדלק, הגעתי למסקנה שהזמן שבו אני נוהג והמשאבים שאני משקיע בנהיגה מהווים בזבוז מטורף, ושניתן יהיה לחסוך בדרך פשוטה - מוניות. אבל הניסיון המר שלי עם מוניות בעבר, החזיר אותי אל מאחורי ההגה. בכל פעם שרציתי להשיג מונית, לקח לי זמן רב להשיג את תחנת המוניות בטלפון, או לחלופין לנסות לתפוס מונית ברחוב. התפישה שלי השתנתה שהתוודעתי לראשונה לאפליקציה הסלולרית Get Taxi

מוניות הן לא דבר חדש. הן קיימות כבר מהמאה ה-17 - אז כרכרות רתומות לסוסים שימשו כמוניות. המונית הממונעת הצהובה הראשונה הופיעה בגרמניה בשנת 1987. תיפעול המוניות תפס תאוצה עם המצאת הווקי טוקי בסוף שנות ה- 40 ומאז, המונית היא כלי רכב נפוץ המשרת מיליונים ברחבי העולם מדי יום.

וכשכבר חשבנו שאין מה לחדש בתחום, נולדה ב-2010 האפליקציה Get Taxi, על ידי שני יזמים צעירים - רועי מור ושחר וייסר (סמירין) שמטרתם הייתה לחולל מהפכה בשוק המוניות. האפליקציה, המתבססת על "שירות מבוסס מיקום", מאפשרת להזמין מונית על פי מיקום, תוך איתור המונית הקרובה. בתוך חצי דקה - מתקבלת מפה עם מיקומו של הנהג שנענה לקריאה ופרטים עליו (מיקומו, שמו, מספר הטלפון האישי ועוד). בסוף הנסיעה ניתן לדרג את השירות שניתן על ידי הנהג. בסוף כל חודש החברה מסיימת את הקשר עם עשרת הנהגים שקיבלו את הדירוג הנמוך ביותר. האפליקציה מאפשרת לנהל בקרת תשלומים ולשלם באמצעות כרטיס אשראי. אם פעם היעדר מזומנים רגעי היה עלול למנוע מבעדנו לנופף למונית, get taxi מקלה גם על העניין הזה. האפליקציה, הושקה בשלב הראשון בגוש דן ולאחרונה מופעלת גם בירושלים.

המחשבה השיווקית שמאחורי Get Taxi היא בראש ובראשונה נוחות. לא עוד המתנה באמצע הרחוב למונית שלא מגיעה (לרוב זה בגשם או בחום של 30 מעלות ויותר) או חיפוש אינסופי אחר מונית ריקה שזמינה לאסוף אותנו ולא נמצאת בדרכה לנסיעה אחרת. מעבר לכך, מדובר במהפכה מוצרית אמיתית, כזו שיכולה לשנות את דרכי ההתנהלות שלנו בחיי היומיום. זמן הנסיעה במונית עשוי יכול להיות אפקטיבי עבור אנשי עסקים כמוני - בזמן שמתפנה מנהיגה אני יכול לקבוע / להזיז פגישות, לשוחח עם לקוחות, להתעדכן בכותרות העיתון ואפילו בסטטוסים בפייסבוק. בנוסף, אני חוסך דלק, חיפושי החנייה, תשלום על חניונים ואת האנרגיות שדרושות ממני כנהג.

כנראה שהאפליקציה ענתה על צורך של אנשים רבים, שכן היא נמנית על 10 האפליקציות הישראליות המצליחות בעולם עם מאות אלפי הורדות, וחצי שנה לאחר ההשקה היא הפכה לתחנת המוניות הגדולה בישראל. החברה, מספקת שירותים גם בבריטניה וברוסיה ובקרוב תושק גם בצרפת, בגרמניה, באיטליה, בספרד ובניו- יורק. שם, המוניות של get taxi, יהיו מזוהות - בצבעי צהוב- שחור- לבן עם לוגו החברה עליהן (מה שאסור בארץ). החברה אף גייסה ביוני האחרון 20 מיליון דולר להקמת הפעילות בניו-יורק.

לזה אני קורא מהפכה אמיתית, משנה הרגלי צריכה ומסירה חסמים.

 

קישור לכתבת מקור: http://www.ishivuk.co.il/articles/503

08 April 2013