המקלחת הצוננת שמחממת את חווית המותג

פורסם באתר איגוד השיווק הישראלי ב-07.08.12

הקיץ הזה חם ולח במיוחד... משנה לשנה הולך ונעשה חם יותר או שמא התרגלנו למזגן? במשך החיפושים שלי אחרי המרענן הרשמי של הקיץ, נתקלתי במעט דרכים מקוריות להתרענן, המקורית שבהן, הייתה במסגרת פעילות שיווקית מבריקה של "ספרייט".
 
שוק המשקאות הקלים בישראל הינו שוק עמוס ותחרותי. זהו תחום שיש בו ריבוי מותגים, המחולקים למגוון קטגוריות - מים מינרלים, מיצים, מוגזים, מים בטעמים, תה קר, נקטרים ועוד. כל אחת מהקטגוריות, מחולקת לתתי קטגוריות - לדוגמא קטגוריית המוגזים מתחלקת למוגזים צבעוניים, מוגזים לייט, מוגזים שקופים ובכל קטגוריה יש מגוון של טעמים. למעשה, מדובר באחד מהשווקים התחרותיים ביותר בתחום מוצרי הצריכה.
 
בתוך המגוון הרחב הזה, גם אם מדובר במותג חזק ששייך לענקית קוקה קולה, המותג חייב לתחזק ולהעמיק את הקשר שלו עם הצרכנים, כדי לשמור על מקומו במפה התחרותית. המותג ספרייט מנהל קשר חזק והדוק עם הצרכנים בשנים האחרונות ומנצל את שקיפות וצלילות המוצר לניהול הקשר השוטף. מבין פעילויות העבר שנעשו בולטת פעילות הבריכות לרגל השקת ספרייט אקסטרה למון - שבמסגרתה הוצבו בריכות עם לימונים באתרים שונים בארץ. השנה, הרחיבו בספרייט את פעילות המותג ופנו לקהל היעד בצורה מקורית ויוצאת דופן.

חווית מותג קרירה
 
מי מאיתנו לא חולם על מקלחת קרה של ספרייט ביום מלא לחות וזיעה? לאורך השנים ספרייט משדרת בפעילות השיווקית שלה לצרכן הישראלי ערכים של רעננות - פיזית ומנטלית, והקיץ הרעננות באה לידי ביטוי בפעילות קד"מ יוצאת דופן, בעקבות פעילות דומה שנערכה בחופי ברזיל. המטרה היתה לפנות לקהל צעיר - בני נוער וסטודנטים ולהרחיב את החשיפה שלהם למותג תחת הערכים שהוא משדר: צעיר ורענן בתקופה הכי חמה בקיץ הישראלי- יולי- אוגוסט.
 
המותג, מוצא דרך יצירתית ולא "מתאמצת", להגיע לקהל היעד בחופש הגדול שבו צעירים רבים פוקדים את חופי תל אביב . הפעילות שולבה כחלק מחיי היום יום של קהל היעד במקום שבו הם מחפשים את הרעננות. מקורו של המהלך בברזיל, שם יצרו מקלחות חוף של ספרייט בצורת דיספנסר. ואכן, הוצבו מקלחות דומות בשני חופים בתל אביב והצעירים הוזמנו לבוא וליהנות ממקלחות החוף של ספרייט. בנוסף, חולקו פחיות טייני של ספרייט שהוסיפו לחוויה המרעננת. כחלק משמירה על איכות הסביבה, המים נוקזו, נאספו והוחזרו לשפד"ן לשימוש חוזר לצורכי חקלאות.

אסטרטגיה נכונה וחשיפה רחבה
 
המהלך הביא לחשיפה רבה בחופי תל אביב, גם של קהל היעד- בני נוער וסטודנטים ישראלים וגם של תיירים רבים הנמצאים בחופי ישראל בתקופת הקיץ. הפעילות יצרה "הדים" ברשתות החברתיות ורבים מהארץ ומהעולם העלו תמונות של הפעילות לפייסבוק ולטוויטר. ובכך, כמות החשיפות של המהלך הגיעה לקרוב לחצי מיליון איש עם 150,000 מתקלחים.
 
המהלך של ספרייט, מעיד על אסטרטגיה וחשיבה נכונה שמביאה מותג ותיק, להיות מסוגל להמשיך ולחדש גם לאחר אינסוף פעילויות קד"מ.שביצע בשנות קיומו. עצם היותו של המותג ותיק ובעל תדמית חיובית בקרב הקהל הישראלי, לא אומרת שהוא לא צריך להילחם על קיומו, נהפכו הוא! חוויות המותג ספרייט בקרב הקהל הישראלי בקיץ של 2012 , תיזכר במוחו בימים החמים והמתישים שכולנו חווים, כחוויה נכונה, נעימה, רעננה והכי חשוב- כמהלך יוצר דופן שמהווה יציאה מהקופסא ומהקבעון של מהלכי קד"מ שכולנו מכירים.
 
קישור לכתבת מקור: http://www.ishivuk.co.il/articles/507
 
10 April 2013