הצרכן הישראלי של 2012

הצרכן הישראלי של 2012 הוא צרכן חברתי ודיגיטלי, ככזה הוא מחפש בודק ומשווה בין מחירים והצעות הרבה יותר מבעבר ובסופו של דבר, הוא בוחר בעלות המשתלמת ביותר בעיניו. 

  
המשימה הגדולה של המותגים בשנת 2012, היא מחד, לתת לצרכן את הצעת הערך הטובה ביותר, ומאידך, לא לשחוק את המותג שנבנה במשך שנים רבות. השילוב בין השניים חשוב, שכן, על פי ניסיון העבר, אסטרטגיית מחיר לבדה לא יכולה להחזיק מותג לאורך זמן.
 
לדוגמא: סלקום במבצע 9 אגורות לדקה או המאבק בין שופרסל ומגה שנלחמות רק בזירת המחיר ,לא נותנות ערך מוסף מול הרשתות הפרטיות ונוגסות בנתחי השוק האחת של השנייה                                                                     
 
שימוש באסטרטגיה של מבצעים יוצרת קיבוע מחירים (מחירי המבצעים) בקרב הצרכן, ואז, החברות מגיעות למצב שבו לא ניתן להחזיר את הגלגל אחורה- למחיר היעד המקורי והמחיר והרווחיות נשחקים.                             
 
 
צרכנים בעידן של היום, רואים את המחיר המשתלם כתנאי סף אבל לא מוכנים להתפשר על איכות ושירות. לכן, הפתרון צריך להיות שילוב של השניים: תמורה משתלמת לצרכן ללא פגיעה באיכות המוצרית. 
 
מומחי ייעוץ שיווקי מצביעים על כמה מהלכים כחלק מהפיתרון וההתאמה לצרכי הלקוחות :
 
• לפתח קווי מוצרים זולים יותר שמגלמים השקעה קטנה יותר. לדוגמא: סוגת, הקו הלבן של שופרסל, רשתות אופנה שמציעות במקביל לבגדים יקרים יותר גם בגדים במחירים יותר נמוכים. 
                                                                         
• להשיק מותג פרטי בקרב רשתות השיווק: המותג הפרטי תופס תאוצה והראה גידולים ניכרים במכירות ובהתנסות צרכנים מאז פרוץ המחאה הצרכנית.   
           
• לייצר אריזות חיסכון או אריזות מוקטנות במקום מבצעים או להעניק ערך לצרכן בעת הרכישה, למשל: מתנות/ הטבות (מוצר משלים או קופון הנחה בקנייה הבאה). בתחום הזה, כדאי לשים לב שיהיה מדובר הטבות שהצרכן באמת צריך ובעולמות המתאימים לו.     
                                                
•  לקיים מבצעים על פי תקופת זמן מוגדרת (סוף עונה, סוף שנה ...) ולהרגיל את הצרכן שמחירי המבצעים הם רק בתקופות הללו, ובכך להימנע מקיבעון על מחירי המבצעים.
25 April 2013