חידוש טכנולוגי כיתרון שיווקי

פורסם באתר איגוד השיווק הישראלי ב-30.4.12

האביב שהגיע אלינו הביא עימו רוחות של התחדשות... כנראה שהרוחות הללו השפיעו עליי והחלטתי שהגיע הזמן לשפץ ולחדש את הבית (בדגש על חדר האמבט והמטבח).
 
כפי שרובכם יודעים, שיפוץ בבית כרוך בעלויות לא קטנות, מריבות גדולות בדגש על טעמים שונים וההחלטות שמתקבלות צריכות להתקבל בכובד ראש, אחרי הכל, זה הבית שלנו. בחיפושינו אחר חלום הבית המושלם נתקלנו במספר חברות שכל אחת מהן שמה דגש על יתרון יחסי שונה.
 
זהבי עצמון התמקדו בטרנד הירוק, עיצוב אסתטי שמתחשב ומחויב לסביבה, דגש על אקולוגי ושמירה על כדור הארץ.
 
חברת חרש שמו דגש על שירות הייעוץ הייחודי שניתן בחנויות שלהם. 
 
חזי בנק שידרו עיצוב fine והעניקו לנו את האפשרות ליהנות ממגוון תמונות של חללים מעוצבים במוצרים שלהם. 
 
מודי הבליטו את העובדה שהם מעצבים סגנון לבית, בהשראת האמירה בנו אתר אינטרנט אולטרא מודרני ששם דגש על סטיילינג כעקרון מבדל.
 
החברה שהצליחה לייצר בידול שיווקי משמעותי היא נגב. זאת באמצעות הכלי הייחודי שלה והוא שימוש במערכת תלת מימדית (Negev Vision) להמחשה מדויקת של עיצוב הבית. המערכת כוללת מגוון קולקציות של אביזרים, כלים סניטריים, חיפוים וריצופים ועוד. 
 
כל אלו, מתעדכנים און ליין עם דגמים וצבעים חדשים שהחברה מציעה. השימוש במערכת, איפשר לנו לשחק עם מגוון המוצרים, לבחור את המוצרים המתאימים ביותר ולצפות בתוצאות הקנייה והשיפוץ לפני ביצוע העסקה (!!!). 
 
כלי מצויין, המהווה יתרון תחרותי מול שאר המתחרות. האפליקציה של נגב, הציעה פתרון העונה על הצורך הבסיסי של משפצים ובונים והוא העדר יכולת לדמיין איך השיפוץ ייראה בסוף התהליך ופער בין הדוגמאות המופיעות בקירות החנות לתוצאה הסופית.
יתרון זה מהווה מענה על צורך שיווקי משמעותי והוא הבטחון שלנו. לא כולנו נולדנו מעצבים ואין לנו את הפריווילגיה לבצע ניסוי וטעייה.
מהפכה בתחום העיצוב.
 
מערכת ההדמיה החדשנית של נגב, המאפשרת לצרכן לראות במו עיניו את שילוב המוצרים בתוך החלל הביתי שלו - מהווה מהפכה. עד כה, הצרכנים יכלו רק לדמיין את החלום של השיפוץ ולקוות שהוא יתגשם כפי שציפו. שירות Negev Vision הפך את החלום של הצרכנים למציאות - הצרכן רואה איך השיפוץ ייראה בפועל, ולפיכך ההחלטה והבחירה שלו במוצרים היא מדויקת ונכונה ומהווה תחליף מושלם לתכנון ממושך ולהתלבטויות ארוכות ומייגעות.
 
דבר חשוב נוסף הוא שהשימוש במערכת מצמצם את הדיסוננס ואת תחושת האכזבה של הצרכן לאחר הקנייה (וכמובן גם את ביטולי העסקאות...). עכשיו ניתן רק להמתין ולראות מהם הכלים החדשים שיקלו עלינו כצרכנים בעתידנו הדיגיטלי.
10 April 2013