מהי חשיבותה של חדשנות מוצרית?

פורסם באתר איגוד השיווק הישראלי  ב-21.10.09

 
שאלה: עד כמה חדשנות מוצרית משמעותית לארגון או לעסק שרוצה להצליח?
תשובה: מחקרים שיווקיים רבים בעולם הוכיחו, כי קיים קשר ישיר והדוק בין רמת החדשנות המוצרית בארגון, לבין מידת הצלחתו העסקית. אין ספק שארגון עסקי/מסחרי שלא טורח על התחדשות והתפתחות, ולא מתאים עצמו לשינויי הטכנולוגיה ולטעמי השוק המשתנים- עלול למצוא את עצמו בסכנה קיומית.
 
מצד שני, במחקרים אחרים נמצא, כי כאשר יש מעורבות של רגש (בין המוצר לצרכן) - החדשנות של מוצר אחד, לא מבטלת את יתרון הנאמנות של מוצר מתחרה לבין הצרכן. כלומר, במוצרים או שירותים שהבסיס שלהם רגשי, קיימת רמת נאמנות גבוהה יותר על פני מוצרים חדשניים, שהתוחלת שלהם משתנה.
 
לפיכך ניתן לומר, שחדשנות היא תנאי הכרחי להצלחה עסקית, אך היא אינה תנאי מספיק לשימור לקוחות ולהצלחה לאורך זמן. נדרש משהו מעבר לכך. והמשהו הזה, הוא הקשר הרגשי ומערכת היחסים שצריכה להיבנות מול הלקוח - הצרכן הסופי.
14 April 2013