מתפיחים את הקטגוריה

פורסם  באתר איגוד השיווק הישראלי ב- 14.3.13
 
קמח השמרים של אסם עונה על הצורך של האופים לקצר תהליכים ולחסוך זמן, ומקרב את תחום האפייה בשמרים לבשלנים שלא העזו לגשת אליו בעבר. המוצר החדשני זכה להצלחה והגדיל ב-50% את שוק הקמחים המיוחדים
 
לאחרונה נכנס נושא הבישול והאפייה חזק מאוד לחיים שלנו. הילדים ואנחנו צופים באופן קבוע בתוכניות בישול, החל ממאסטר שף וכלה באהרוני מבשל בימי שישי אחר הצהרים.

ולא רק צופים, אלא גם מעתיקים מתכונים ומיישמים בפועל ומתברר שאנחנו לא היחידים. משפחות רבות אימצו את הבישול והאפייה כתחביב ובסביבתי הקרובה רבים גם נרשמים לקורסים ולסדנאות בישול.

בעולם בו הזמן שעות הפנאי מתמעטות ורבים משלבים בין קריירה תובענית לניהול בית וחיי משפחה חברות רבות מחפשות פתרונות יעניקו ללקוחותיהן ערך מוסף בכך שיקצרו את הזמן שמטלות הבית גוזלות. חברות ומותגים רבים פועלים חזק בזירה זו - למשל ניקול עם מטליות הניקוי הייעודיות שלה, חברות המציעות מזון "ביתי" מוכן קפוא, שואבי אבק רובוטיים ומוצרים נוספים החוסכים זמן ואנרגיה.

לא מכבר הגיעה המהפכה גם לעולם האפייה - כשאסם החליטה להכניס חידוש בתחום המרתיע ביותר בעולם זה -השמרים. נשים וגברים רבים נמנעים מאפייה עם שמרים בגלל המורכבות היחסית שבשימוש בהם וחוסר בטחון בתוצאות התפיחה. מבדיקה שערכה החברה עולה שרק 35% מהאוכלוסייה אופים עם שמרים.

המוצר אותו השיקה אסם אמור הן לשחרר את הרתיעה משימוש בשמרים, והן לחסוך לאופים זמן יקר. מדובר בקמח שכבר מכיל שמרים ומאפשר להכין בצק למאפי שמרים ללא צורך בהמסתם וערבובם. מועד ההשקה שנבחר היה דצמבר, בסמוך לחג החנוכה, והקמפיין הדגיש את הפחד של "האופה" מההתעסקות עם שמרים: אמא שנלחצת מהמשימה שקיבלה מהגננת של בנה להכין עוגת שמרים, אבל נרגעת כשמבינה שיש פתרון.

התוצאות מעידות על כך שאסם יצרה מוצר שעונה על צורך אמיתי שקיים בשוק - אפייה עם שמרים ללא צורך בהתעסקות מיותרת, ואף גרמה להתנסות במוצר בקרב ה"לא לקוחות" - לקוחות שלא חשבו בעבר על שימוש בשמרים. קמח שמרים תפס בשלושת החודשים הראשונים להשקה נתח שוק של 33%. בנוסף, השקת קמח שמרים יצרה קטגוריה חדשה, קטגוריית קמח שמרים, והגדילה ב 50% את שוק הקמחים המיוחדים.

המהלך של אסם בהשקה של הקמח, מעניק לצרכנים גם חדשנות מוצרית וגם ערך מוסף- חסכון בזמן עבודה ובאנרגיות, ומאפשר להן להצליח גם בכובע השני שלהם: ניהול מטלות הבית . מהלכים פרקטיים כאלו מצד חברות שונות המציעות מוצרים המקלים על הצרכנים במטלות הבית, מתוך הבנה שחלק מרכזי מהמציאות של היום הוא ההתמודדות של הגברים והנשים (בעיקר) גם עם בניית הקריירה וגם עם ניהול הבית בחיי היומיום, הם אלו שיביאו להצלחה שיווקית.

 

קישור לכתבת מקור: http://www.ishivuk.co.il/articles/934

 

04 April 2013