מתרגשים עם טמבור
תחשבו כמה משמעות יש לצבעים בחיים שלנו?
צבע זה דבר בסיסי, ראשוני, מרגש..מעניק פרשנות למציאות, מתחבר למצבי הרוח שלנו לאנשים למסורת... ובעצם לכל רגע בחיים יש צבע.
מאז שהייתי ילד קטן אני זוכר את הרגע שכולם התגייסנו לצבוע ולחדש את הבית, היינו קופצים "לטמבוריה" הקרובה ומתחילים להתלבט בבחירת הצבע לכל חדר.
מאז ועד היום הפכה טמבור כשם גנרי לצבע. אין הרבה מותגים שגדלנו עליהם ונכנסו לנו לנשמה עם קונוטציה רגשית.
גם כיום, כבעל וכאבא, מתעורר בי מידי תקופה הצורך לבצע שינוי/ ריענון בקירות ביתי ולצבוע מחדש את הבית. חלק מהתחושה הזאת נובעת מהעובדה הפשוטה שכאשר אני צובע את הקיר בחדר של הבן שלי, אני משפיע על החיים שלו ושל כולנו.
המותג טמבור, הוא מותג ותיק שקיים כבר 76 שנה (מ- 1936). לאורך שנות קיומה, טמבור, נקטה בכמה אסטרטגיות שונות, החשובה והעיקרית ביניהן היא מיתוג חנויות חומרי בניין וצבע והפיכת השם טמבור לשם גנרי. ואכן, היום, המותג מדורג במקום 17 מבין המותגים הישראליים והחברה מדורגת במקום ה- 66 מבין חברות הצבע בעולם.
האסטרטגיה הנוכחית של טמבור מתמקדת באמירה האלמותית "תראו מה שצבע יכול לעשות". בחינה מדוקדקת של הנושא מעידה כי, מדובר בסלוגן שנהגה עוד ב- 1985, וחברת טמבור החליטה במהלך אמיץ לחזור אליו, אך הפעם בטקטיקה שונה.
תחת האסטרטגיה, ננקטו מספר מהלכים שמטרתם הייתה להמחיש את השינוי שניתן לעשות בבית באמצעות הצבעים של טמבור, ביניהם- השתלבות בתוכנית "משפחה חורגת", "הבית שלך שווה יותר" ובעיצוב בית האח הגדול. בכל אלו, שולבו יועצים של טמבור שהעניקו ייעוץ והדרכה כיצד ניתן להשתמש בחומרים של טמבור.
בנוסף, כחלק מהעיסוק המתמיד בפיתוח מוצרים חדשים וטרנדים מהעולם, הקימה טמבור בתחילת שנת 2010 את "בית טמבור" ברמת גן. מדובר במרכז לעיצוב בצבע הגדול בישראל, שם הצרכן יכול לצפות באינסוף גוונים, טקסטורות ואפקטים חדשניים של צבע. בנוסף, בבית טמבור, עומדים לרשות הצרכנים צוות של יועצים, אשר יתאימו את הצבע והגוון המתאים לצרכי הלקוח.
תראו מה שצבע יכול לעשות לכם
במהלך האחרון של החברה, מציגה טמבור סיטואציה משפחתית שבה זוג צעיר מתלבט (בעיקר האישה) באיזה צבע לעצב את חלל הבית כאשר במקביל מתנהלת שיחה בין הילדים של בני הזוג על איך באמת ניתן לעצב מחדש את הקירות בדרך "יצירתית" הכוללת טביעות ידיים מרוחות בשוקולד... ולמעשה, הפרסומת מציגה את צבע סופרקריל המתנקה בקלות.
האסטרטגיה של טמבור במהלך הזה, מתרחבת. מלבד הפעילות של החברה במדיה והמחשת השינוי שמתחולל בבית כתוצאה מהשימוש בטמבור, התובנה בבסיס המהלך מעידה על כך שהשינוי שעובר הבית רלוונטי ומשמעותי לכולם. המהלך הוא תרגום של האסטרטגיה לזירה הרגשית- הבחירה של הצבע משפיעה על החיבור הרגשי של כל בני הבית, מעבר לסיפוק הצורך הבסיסי (בעיקר של ההורים) של שמירה על קירות נקיים וצבע עמיד ורחיץ.
בנוסף לקמפיין הטלוויזיוני, טמבור מתרגמת את האסטרטגיה גם למישור הדיגיטלי. ומעניקה לצרכן שירותים המקלים עליו את תהליך הצביעה וממחישים לו את התוצאה הסופית און ליין. לטמבור, קהילה עם מעל ל – 40,000 חברים בפייסבוק העסוקים בשיחה מתמדת על צבע ועיצוב (כולל מעורבות גולשים גבוהה במשחקים, תחרויות והפעלות מגוונות), אתר אינטרנט עם סימולטר חדרים מקוון, ייעוץ גוונים באמצעות המייל, גלריית חדרים מעוצבים וטיפים ו- 3 אפליקציות המאפשרות לצרכן לעצב מחדש הבית בעזרת מניפת הצבעים של טמבור, לזהות גוון המצולם ולהתאים אותו למניפת הצבעים של טמבור ואף לחשב כמויות נדרשות לשיפוץ.
מותג ותיק, תפיסה חדשנית
המהלך מעיד על כך, שגם מותג ותיק (76 שנה) מצליח להתפתח ולהביא תפיסה חדשנית ושונה. למרות שמדובר באסטרטגיה שננקטה לפני שנים רבות, המותג מצליח לרענן ולפרוט אותה לטקטיקה שונה וחדשנית. ואכן, תחת "תראו מה שצבע יכול לעשות", המותג הבין כי הוא נותן מענה לא רק לצורך פונקציונלי של צביעת/ תיקון הבית אלא גם לצורך רגשי של כל בני הבית שגרים בו. ולפיכך, טמבור פונה לצורך הרגשי הזה ומספקת מענה גם עבורו, על מנת שהצרכן ירגיש שלם עם הבחירה שלו.
כל מה שנותר לעשות הוא לקוות כי מותגים ותיקים ילמדו מטמבור ויאמצו את הטקטיקה של ראיית הצרכן בצורה כוללת ושלמה על כל ההיבטים שקיימים בו.
09 April 2013