קלינקס מתחברת למצוננים בפייסבוק
פורסם באתר איגוד השיווק הישראלי ב-29.12.11
חברת קלינקס, חיפשה דרכים יצירתיות לגעת בצרכן בפלטפורמות "בועטות" ורלוונטיות וגיבשה מהלך שיווקי מעניין כשגילתה שאנשים רבים מעדכנים את חבריהם על מצבם הבריאותי בפייסבוק. המצוננים קיבלו חבילה אישית של טישו ושוקולד הביתה - ויצרו באזז.
חורף... הוירוסים חוגגים, כולנו מצוננים, כולנו חולים. אבל האם למישהו באמת איכפת (חוץ מלאמא שמכינה לנו מרק חם)? מתברר שכן! אחד מחברי, משתמש פייסבוק כבד עדכן סטטוס שמבשר לכולם שהוא חולה, או יותר נכון מצונן. יום למחרת אותו חבר העלה את התמונה הבאה:
ועדכן: "מתברר שמישהו קורא את הסטטוסים שלי, תודה לקלינקס!" סטטוס שאי אפשר שלא להתעכב עליו.
דרך יצירתית לגעת בצרכן
שימוש של חברות בפייסבוק כאמצעי יומיומי לתקשורת עם הצרכן הוא לא חדש. חברות משתמשות באמצעי הזה מדי יום. החוכמה הגדולה היא לחדש באמצעות הכלי הזה שנגיש לכל אחת ואחד מאיתנו.
חברת קלינקס, חיפשה דרכים יצירתיות לגעת בצרכן בפלטפורמות "בועטות" ורלוונטיות. המוצר שלה רלוונטי לעונה ולכל אחד, אך למצוננים במיוחד והדבר יצר מהלך שיווקי מעניין. המהלך התגבש כאשר בקלינקס גילו שאנשים רבים בוחרים לעדכן את חבריהם על מצבם הבריאותי בפייסבוק. באמצעות מערכת ניטור שיחות, חיפשה קלינקס סטטוסים רלוונטים - של אנשים חולים ובעיקר מצוננים. לאחר הניטור, אותרה כתובת המגורים שלהם - ונשלחה חבילת מוצרים.
אחד הדברים החשובים במהלך היה הטיימינג. כשעתיים לאחר שהחולה העלה את הסטטוס , הגיעה אליו חבילה שכללה טישו וחבילת שוקולד, תחת המסר feel good. הגולשים, שהתרגשו מהחווה הייחודית, העלו סטטוסים עם תמונה של המוצרים וטקסט על ההפתעה המרגשת. הפעילות יצרה שיח ברשת ואנשים שראו את העידכונים של חבריהם, התחילו להעלות סטטוסים שהזמינו את קלינקס להגיע גם אליהם.
גם בעולם מפנקים
המהלך של קלינקס דומה למהלכים נוספים שנעשו בעולם ו"נגעו" בלקוחות באמצעות הרשתות החברתיות. לדוגמא: חברת KLM איתרה אנשים שעשו check-in בשדה התעופה והעניקה לנוסעיה מתנות המותאמות להם באופן אישי על פי מידע שנלקח מהפרופיל שלהם בפייסבוק על התחביבים והעדפות שלהם. חברה נוספת שעשתה מהלך ברשת החברתית היא חברת תעופה פינית שבחרה באופן מקרי משפחות ושלחה אותם באמצע החורף הקפוא של פינלנד להפשיר בחופי תאילנד.
מהלכים כאלה, מעידים על מגמה של הפיכת התקשורת עם הצרכן ליותר ויותר פרסונלית. חברות מבינות שהכוח שנמצא בידי הצרכן הוא אדיר ולכן משקיעות בלימוד של הצרכנים ושל התחביבים והעדפות האישיות שלהם. הלמידה של הצרכן מאפשרת לחברות לפנות אליו, אל בני משפחתו ואל מעגל החברים שלו באופן אישי. הפנייה האישית נוגעת לליבו של הצרכן ו"תופסת" אותם ברגע שהוא לא מצפה לזה ומפתיעה אותה בפתרון רלוונטי מתוך הבנה מדויקת של מצבם ושל הצורך שלהם באותו הרגע.
המהלך של קלינקס נחשף בפני יותר מ-650 אלף פרופילים וזכה ל-1,800 אינטראקציות. בנוסף, זכה המהלך להכרה בינלאומית של בלוג הפרסום Adverblog ושל האתר Ads of the world, המפרסם מדי יום את עבודות הקריאייטיב הטובות בעולם.
14 April 2013