רוצים להיות פרקטיים? השתמשו באסטרטגיה !

אסטרטגיה.. זאת מילה שלעיתים קשה לנו להתמודד איתה ולחלק היא אפילו נתפסת כמילה מפחידה. בעידן הנוכחי בו הצרכן החדש הוא צרכן אינטליגנטי, מבין, חוקר ולפעמים חכם יותר מאיתנו, אסטרטגיה היא כלי הכרחי לניתוח והבנה של ההווה והעתיד בכדי להגיע לתוצאות המצופות.

 
מהי אסטרטגיה? 
 
מקורה של המילה אסטרטגיה היא ביוון העתיקה והיא נוצרה מהמילה סטרטגוס, שפירושה הוא מצביא/ גנרל. המשמעות המקורית היא תכנון וניהול מערכות לחימה.
אסטרטגיה היא מערכת המורכבת ממחשבות, רעיונות ותובנות, המספקת עקרונות מנחים להשגת מטרות החברה.
 
האסטרטגיה במקורה מורכבת מ:
 
1. מחקר - בעזרתו, לומדים את מיצוב המותג- איך המותג שלנו נתפס בידי אחרים ואת מיקום המותג שלנו בשוק ביחס למתחרים בארץ ובעולם.
2.  הגדרת קהל המטרה - על בסיס התובנות של המחקר, הגדרה מדויקת של קהל המטרה אליו רוצים לפנות.
3. תוכנית עבודה - תוכנית מקצועית ומדויקת, הכוללת פתרונות יישומיים להשגת מטרות החברה.
 
ניהול אסטרטגי נכון מאפשר הבנה של הסביבה בה פועל העסק ומאפשר הערכות טובה יותר מול העתיד תוך הקטנת אי הוודאות.
 

אסטרטגיה בעידן של היום 

בעידן של היום, הצרכן בוחן תחת זכוכית מגדלת באופן תמידי את המותגים ואת המוצרים אותם הוא רוכש. הוא יכול בקלות להשיג כמעט את  כל מידע על המותג ובנוסף לכך, מאורעות השנה האחרונה מוכיחים, שהצרכן הישראלי יכול בקלות (בעיקר באמצעות הרשתות החברתיות) "להעלות על המוקד" מוצר או מותג שנוהג בצורה לא ראויה (מבחינתו). לפיכך, מותגים חייבים לנהל את הפעילות שלהם בצורה נכונה ומושכלת וחשוב מכך, לדעת להגיב מהר למציאות המשתנה.
לאור המציאות הזאת שבה מותגים פועלים היום, עולה החשיבות של ניהול אסטרטגיה מסודרת ומאורגנת לצד כל מהלך שיווקי. בעיני רבים, התהליך האסטרטגי מצטייר כמסובך ויקר. אך להיפך! אסטרטגיה נכונה תנחה את פעילות המותג לאורך כל השנה, בהתאמה למציאות הנוכחית-  על בסיס איסוף נתונים און ליין על הצרכן והפעילות שלו, אותם ניתן להשיג באופן מיידי (בלחיצת כפתור) באמצעות הרשת. לפיכך, העלות הראשונית המושקעת בתהליך האסטרטגי, אמנם יותר יקרה מקמפיין, אך לאורך זמן תשיג תוצאות נכונות וממוקדות בהתאמה לקהל היעד אליו המותג מכוון.
 
בראי הזמן ארגונים ומותגים שבנו אסטרטגיה סדורה יצרו בסיס להצלחה עסקית ובסופו של דבר החזירו את עלות ההשקעה.
תהליך אסטרטגי  מחויב לספק תוצרים פרקטיים מדידים וברורים לצורך היישום המוצלח.
 
די להתבונן בבזק, תחת אסטרטגית הבית הדיגיטלי שאיחדה ומיקדה את כל פעילות המותג לזירת הבית והצליחה לייצר מוצרים ושרותים שעונים על צרכי הישראלי החדש תחת אסטרטגיית המותג. הן באמצעות אינטרנט מהיר, טכנולוגיה, מבצעים מבוססי דיגיטל וחדשנות ועוד.
 
גם שירותי בריאות כללית שבנתה את האסטרטגיה השיווקית סביב עולם המשפחה ויצרה פלטפורמת שירותית פיסית ודיגיטלית בכדי לייצר בידול והעדפה מול הלקוח הסופי המרכזי שלה. החל משירותי האונליין של רופא אונליין וייעוץ הנקה לאמא דרך בניית זירת תוכן, קהילות אפליקציות ועוד.
10 April 2013