בשבחי המינימליזם

פורסם באתר איגוד השיווק הישראלי ב- 19.5.2013 

לאחרונה אנחנו עדים לחוסר נוחות מסויימת שנוצרת אצל הצרכנים בשעה שחברות מתאמצות יתר על המידה כדי לרכוש את תשומת לבם ולבנות אותנטיות ואמינות. נקודת המפנה היתה המחאה החברתית של קיץ 2011, בעקבותיה הבינו המותגים  שהצרכן הישראלי עבר שינוי משמעותי שהפך אותו מפסיבי לאקטיבי - צרכן שלא ניתן להציף במסרים, משום שהוא מחליט איזה מהמסרים מתאימים לו ופוסל את אלו שלא משרתים את האינטרסים שלו או פוגעים בטובתו. למעשה, הצרכן דורש שיתייחסו אליו כאל אינדיבידואל , יפנו אליו באופן ישיר, טהור ולא ציני וידגישו את התועלות שהוא מקבל מהמותג.

 

Back to basic - סוגת וטרה


שני מהלכים שיווקיים מעניינים תפסו את תשומת לבי בזמן האחרון, שניהם עולים בקנה אחד עם הדרישה לאותנטיות של הצרכן החדש, ובולטים בתוך מגוון המסרים שמציפים אותנו. הראשון הוא של סוגת - "להכין באהבה". באמצעות הסלוגנים "לכסות ולבשל עד שהלב מתמלא", "20 דקות ב-180 מעלות של חום אימהי" , סוגת מחזירה אותנו למקורות: בישול במטבח הביתי, עם טאץ' אישי ןחום אימהי - מסר שכולם מתחברים אליו.

 

 

קמפיין פשוט וקולע נוסף הוא זה שהעלתה טרה לקראת חג השבועות תחת המסר "חומרי הגלם המצוינים שלנו, הכשרון שלכם". טרה מדגישה בפשטות ובניקיון את חומרי הגלם שלה, ומפרגנת לביטחון וליכולת של הצרכן להצליח.

 

לזה קוראים אותנטיות שיווקית – back to basic. לא עוד מסר מתוחכם, יהיר  וקשה להבנה, אלא, הצגת מוצרים פשוטים וותיקים בשוק, באופן כזה ששימוש נכון בוויזואליים ומילים, מצליח לגרום להם להיות רלוונטיים ונכונים עבורנו , גם בעידן שבו כולם רוצים להיות מתוחכמים ושונים. האותנטיות הזאת מעניקה לצרכנים העצמה ומתמקדת בהם כאינדיבידואלים שמתחברים לחום ולנינוחות של בית ושל אמא (בקמפיין של סוגת) / מעניקה להם את הכישרון להפוך את חומרי הגלם למנות טעימות ומרשימות (בקמפיין של טרה).

סוגת וטרה, חברות ותיקות במשק, הבינו מה הצרכן מחפש בעידן הנוכחי. הקמפיינים הללו, נותנים לנו, הצרכנים, את מה שאנחנו כל כך כמהים לו בעידן המטורף הזה שבו אנו חשופים לכל כך הרבה קמפיינים ומסרים - מינימליזם. מינימליזם = פשטות, בהירות (מסר אחד ברור, לא מורכב - דרמטי או ציני) ומקסימום אימפקט. השימוש במינימליזם במקרה של סוגת מחזיר אותנו לטעם הותיק שאנחנו מכירים ואוהבים כבר שנים ובמקרה של טרה, מדגיש את איכות המוצרים והופך כל אחד מאיתנו לשף. גם השימוש במדיה הוא פשוט – שילוט חוצות ופעילות בפייסבוק. הפעילות בפייסבוק מלווה במתכונים פשוטים ושימושיים שכל אחד מאיתנו יכול להכין.

המלצה שלי – היו אותנטיים ופשוטים והשתמשו במינימליזם כדי להעביר את המסר שלכם בצורה חדה וברורה,  כך המותג שלכם יוכל לגעת ביותר צרכנים ולהשפיע עליהם באופן נכון ואפקטיבי.

 

קישור לכתבת מקור: http://www.ishivuk.co.il/articles/979

19 May 2013